woensdag 14 november 2012

DIY Naalden Opbergmapje...



DIY Naaldenmapje DIY Needles van Jalien

Regelmatig moet ik diep spitten tussen mijn spullen op zoek naar een naald, ik ben nu eenmaal wat chaotisch aangelegd. Het is echt niet dat ik niet weet waar ze liggen...... zo ongeveer.... daar ergens, tussen mijn spullen in die hoek.
Manlief heeft er een hekel aan als ik mijn naalden aan het zoeken ben, hij voelt ze dan al in zijn voet prikken. (slechts één keer voor gekomen... oeps... sorry! )
Nee, nu berg ik mijn naalden meestal echt netjes op... stekend in mijn klosje garen, in oud lapje stof geprikt of in zo'n rond plastic naalden doosje, waar je maar een keer mee hoeft te schudden en je hebt er gelijk vier.

DIY Naaldenmapje DIY Needles van Jalien

Dat kan ook anders dacht ik! Vandaar vandaag deze leuke en handige naalden mapjes.
Ze zijn zelfs leuk om te maken als je helemaal niet handig bent met naald en draad, maar wel een leuk presentje zoekt voor een bezig 'naald en draad' bijtje.

DIY Naaldenmapje DIY Needles van Jalien

Wat heb je er voor nodig?
Je printer, papier, lijm, stukje dun karton (verpakking doosje van de macaroni of zo iets dergelijks), schaar, lapje dun vilt, 2 dunne haar elastiekjes en ons PDF bestand voor de naaldenmapjes. 
In ons PDF bestand staat precies beschreven hoe je de mapjes in elkaar zet.


DIY Naaldenmapje DIY Needles van Jalien


Ik vond het even puzzelen om de juiste sluiting voor dit naaldenmapje te vinden, het moest niet te moeilijk open en dicht gaan, maar wel weer goed genoeg sluiten. Uiteindelijk ben ik bij een eenvoudig dun haar elastiekje uitgekomen. Het rekt lekker mee, zorgt er voor dat het mapje netjes dicht blijft zitten en het staat keurig afgewerkt.

DIY Naaldenmapje DIY Needles van Jalien

Aan de buitenkant en binnenkant van het mapje staat een leuk sfeervol plaatje en het geheel vormt een heel leuk cadeautje om zelf te maken en daarna weg te geven.

Wil je ook aan de slag met deze leuke naalden mapjes? Stuur dan een email naar info@jalien.nl onder vermelding van PDF Naaldenmapje. We sturen je dan zo spoedig mogelijk het PDF bestand toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten