maandag 7 oktober 2013

Vergelijking, is de dief van Plezier!

Quote Comparison is the thief of Joy - Jalien Cozy Living


Vergelijken, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik doe het nogal vaak!
Misschien zit het in het aard van het beestje of komt het doordat ik een zuinige Hollander ben?  ;-)
Waarschijnlijk speelt de crisis het wat minder ruim in de slappe was zitten ook wel een rol, het vergelijken van nieuwe aankopen kan je zo heel wat geld schelen!
Naast het vergelijken van mijn boodschappen betrap ik mezelf er op dat ik mezelf ook regelmatig vergelijk met een ander. Zo vind ik haken bijvoorbeeld erg leuk om te doen, inmiddels heb ik ook al wat eigen patroontjes bedacht, maar als ik mijn 'haaksels' dan vergelijk met het leuks dat je online tegen komt... dan zakt de moed me weer een beetje in de schoenen en gaat de lol van het haken er af.
Ik weet niet zo goed waarom ik mijn werk vergelijk met dat van een ander, waarschijnlijk komt mijn onzekerheid hier gewoon weer even gezellig om de hoek kijken, tja dat haalt het plezier een heel eind naar beneden. Het is maar goed dat ik me hier van de week bewust van werd, het wordt tijd dat ik dat vergelijken eens achterwege laat..... en gewoon plezier heb ik in wat 'ik' leuk vind om te doen!

Ik ben van plan om binnenkort wat van mijn 'haaksels' te laten zien, gewoon om met je te delen, zodat je kunt zien waar ik plezier aan beleef!

Fijne maandag!

x Irene x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten