dinsdag 3 december 2013

Decorate It Yourself: Eenvoudig Winters Decoreren

Elegant and simple winter decor inspiration. Looks like this would be an easy #DIY craft for a holiday centerpiece.
Bron Foto: Pinterest

Winters decoreren met eenvoudige materialen, gezelligheid hoeft niet veel te kosten.
Pure eerlijke materialen, ik hou er van! Ze zijn al zo mooi van zichzelf, daar hoef je weinig aan toe te voegen. De foto, gevonden op Pinterest, laat precies zien hoe je met eenvoudige materialen een sfeervolle decoratie op tafel kunt zetten.

De basis van deze decoratie is een mooi grijs/zwart onderbord, de rustige donkere kleur laat de overige decoraties goed tot zijn recht komen.
Ik hoop dat ik je onderhand al een beetje heb aangestoken met het verzamelen van lege glazenpotten, echt je kunt hier zoveel mee doen en ze zijn er in prachtige vormen!  Van eenvoudige appelmoes-pot tot prachtig italiaanse pastasaus-pot, als je de glazenpotten goed bekijkt zijn het ware kunstwerkjes en zitten er hele leuke tussen! 

Het gebruik van diverse glazenpotten in verschillende vormen en maten geven je decoratie iets speels en interessants om naar te kijken. Zoals je op de foto kunt zien, hebben ze gebruik gemaakt van glazenpotten in twee verschillende maten, hierdoor is het mogelijk om van hoog naar laag te werken en krijgt de decoratie diepte.

De sfeervolle takjes halen de natuur in huis, dit wordt nog meer versterkt door de kleine dennenappeltjes. Schilder een paar dennenappeltjes wit om ze er nog wat extra uit te laten springen.

Als ik aan de winter denk, denk ik onder andere aan kaarslicht, ik gebruik het graag in mijn winterse decoraties. Een eenvoudige kaars of waxinelichtje in een glazenpot, staat direct gezellig en kan bij deze decoratie dan ook niet ontbreken! Een lintje of touwtje om de glazenpot maakt het allemaal nog wat gezelliger. Voor de glazenpotten zijn nog wat dennenappeltjes neergelegd, dit maakt het geheel helemaal af.

Om deze decoratie zelf te maken heb je het volgende nodig:

* onderbord
* 1 grote glazenpot
* 2 kleinere glazenpotten
* kleine dennenappeltjes
* een aantal kleine takjes
* lint of touwtje voor om de glazenpotten
* kaarsje

Ik wens je veel decoratie plezier!

Mocht je nu problemen hebben met het decoreren van je huis, stuur mij dan een email met je probleem eventueel voorzien van een foto en wie weet kan ik je wat nuttige tips geven!

x Irene x        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten