dinsdag 10 december 2013

Decorate It Yourself: Kerstboom Versieren


Decorate It Yourself - Kerstboom Versieren - Jalien Cozy Living

Het is weer tijd voor de kerstboom! Vandaag laat ik je graag zien hoe ik altijd te werk ga als ik mijn kerstboom ga versieren.
Ieder jaar sta ik weer in twijfel of ik de kerstboom wel wil versieren, ik vind namelijk zo'n groene boom met alleen wat lichtjes er in ook wel erg gezellig staan.
Het was dit jaar trouwens tijd voor nieuwe lampjes, vorig jaar 'piepten' op een gegeven moment een paar lampjes door, waardoor we met een half verlichte kerstboom kwamen te zitten.
Nu zit er een snoer van 240 ledlampjes in de boom en het fijne van dit snoer is dat het gewoon een begin en een einde heeft! Zo kan je mooi van boven naar beneden werken.

De basis vormt natuurlijk de boom, hoewel een kunstboom eenvoudiger en mooier te decoreren is, gaat mijn voorkeur de laatste jaren toch wel uit naar een echte boom. Een echte boom heeft wat meer karakter en brengt voor mij echt de kerst in huis met zijn heerlijke dennengeur.
Om de boom wat meer volume te geven en omdat ik het gewoon leuk vind ;-) heb ik tussen de takken door wat berkentakken gestoken. Hiermee kon ik de wat kale plekken in de boom een beetje verdoezelen.

Decorate It Yourself - Kerstboom Versieren - Jalien Cozy Living


Ik hang mijn lichtjes altijd los in de boom, geen gepruts om ze op een tak vast te krijgen, gewoon zigzaggend over de takken, van boven naar beneden en altijd brandend als ik bezig ben, zo kan ik precies zien waar er nog eventuele 'donkere' plekken in de boom zitten.

Na de lichtjes komen de slingers, in mijn geval heb ik ipv slingers, breed organza lint gebruikt.
Ook voor de slingers geldt, zigzaggend over de takken en probeer de slinger er  niet te strak in te hangen, het mooiste staat het als de slinger een beetje doorhangt over de takken.

Decorate It Yourself - Kerstboom Versieren - Jalien Cozy Living

De lichtjes en de slingers op zijn plaats? Dan mogen de kerstballen in de boom, dit doe ik voornamelijk op gevoel. Ik probeer hierbij de verschillende ballen goed te verdelen, groot en klein hang ik voor een speels effect door elkaar in de boom.
Dit jaar heb ik als 'finishing touch' diverse wit geschilderde sparrenkegels gemaakt en hier en daar in de boom op een tak vastgebonden met een touwtje.

Decorate It Yourself - Kerstboom Versieren - Jalien Cozy Living


Mijn boom is klaar en mag de komende weken mooi staan stralen, ik hoop dat het jou ook lukt om naar tevredenheid je boom te decoreren!

Volgende dinsdag is er weer een nieuwe decorate it yourself en ook dit bericht zal in het teken staan van kerstversiering. Tot dan!

x Irene x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten