maandag 13 januari 2014

Al doende leert men!

31 Days on Creativity: The Purpose - Finding Abundance
Bron Foto: findingabundance.com



We hebben er alweer een week op zitten na de kerstvakantie en zijn inmiddels grotendeels weer gewend aan het 'school' ritme. Voor de kinderen was het vroege opstaan wel weer even een uitdaging en de hele dag op school zitten slurpte de nodige energie. Voor mij was het daarin tegen weer een verademing om weer in het ritme te zitten en weer wat meer tijd 'alleen' om handen te hebben. Ik ben dol op mijn kinderen, maar als ze hele dagen om me heen zijn en zich nogal slecht alleen weten te vermaken (behalve met het spel van zus en broertje plagen, daar kunnen ze tot in den treuren zoet mee zijn....) dan weten ze heel wat energie uit me te halen. Na zo'n vakantieperiode heb ik altijd het gevoel zelf aan vakantie toe te zijn ;-) 

Deze week heb ik geprobeerd weer wat grip te krijgen op de tijd die door mijn vingers lijkt te schieten. Er gaan in mijn hoofd zoveel dingen om en ik zou zo graag van alles willen doen, ik lijk er alleen de tijd niet voor te hebben. Ik denk dat ik toch maar een soort plan van aanpak moet gaan maken, om wat structuur te vinden zodat er ook daadwerkelijk resultaat uit mijn vingers komt! 

Om toch een beetje rust in mijn hoofd te krijgen probeer ik vooral in de avonduren lekker met een handwerkje op de bank te zitten. Ik vind hierin echt mijn rust, het is voor mij een moment op de dag dat ik me weer een beetje op kan laden en ondertussen creëren mijn handen ook nog iets. 
Gelukkig heb ik inmiddels ook de rust gevonden om vooral te genieten van mijn handwerken, in plaats van het gevoel te hebben het zo snel mogelijk af te moeten hebben. 

Al doende leert men...... wordt er wel eens gezegd, in mijn geval leer ik al doende een heleboel! Het is niet alleen dat ik steeds meer leer over haken, breien (of met welk creatief iets ik me op dat moment bezig hou) ik leer mezelf ook kennen. En inzicht krijgen in mezelf is eigenlijk nog het fijnst, het laat me groeien. Zo kan ik nu bijvoorbeeld menig keer opnieuw beginnen met een werkstuk als het niet goed gaat, ik heb het geduld gekregen om het te blijven proberen. Ik weet nu dat het vooral om het proberen en doen gaat en dat het eindresultaat niet eens het belangrijkste is. 
Het mooie hiervan is, is dat wanneer je iets met geduld doet en bereid bent opnieuw te beginnen wanneer het niet goed gaat, het eindresultaat hier ook naar is, je bereikt uiteindelijk het resultaat dat je wil hebben en dat maakt het steeds plezieriger om lekker bezig te zijn!

Ik wens je een hele fijne nieuwe week toe!

~ Irene ~       


Geen opmerkingen:

Een reactie posten