donderdag 9 januari 2014

Een sjaal voor mijn moeder...

Sjaalbreien - Jalien Cozy Living

Voor de kerstvakantie ben ik begonnen met het breien van een sjaal voor mijn moeder. Ze vond de sjaals in de winkel erg duur, maar wilde wel graag een sjaal voor bij haar nieuwe jas.
Vroeger zou ze zelf de breinaalden ter hand genomen hebben, maar omdat ze aan 1 oog inmiddels blind is en met het andere nog maar zo'n 20% zicht heeft, lukt het zelf breien inmiddels niet meer.
We hebben samen de wol uitgekozen, Drops Delight in de kleur rood/oranje/grijs en ik ben aan het breien geslagen. Het fijne van deze wol is dat hij al breiende steeds overgaat in een andere kleur en je een heel leuk gestreept effect krijgt.

Sjaal breien - Jalien Cozy Living

Het was voor mij een poosje geleden dat ik de breinaalden had aangeraakt, de laatste tijd haak ik eigenlijk alleen nog maar. Na het uitproberen van een aantal patronen, heb ik de sjaal uiteindelijk maar eenvoudig gehouden, zo kon ik tijdens het tv kijken lekker door breien en hoefde ik me niet te concentreren op een 'ingewikkeld' patroon.
Voor deze sjaal heb ik 66 steken opgezet met nld 5. De heen gaande toer heb ik 3 recht, 3 averecht gebreid. Het werk omgedraaid en de terug gaande toer alles averecht gebreid. In principe is het gewoon een boordpatroon. Bij een totale lengte van ongeveer 115 cm heb ik alle steken afgekant. Ik had net een beetje te kort aan twee bollen wol, van de derde bol heb ik nog zo'n 15 toeren gebruikt denk ik. Ter afwerking heb ik nog 2 bloemetjes gehaakt en deze op de sjaal vastgezet.

Sjaal Breien - Jalien Cozy Living

Ik denk dat de winter netjes gewacht heeft tot ik de sjaal klaar had, in de komende dagen schijnt het een stuk kouder worden. Gelukkig loopt mijn moeder er tegen die tijd warmpjes bij! ;-)

~ Irene ~            

Geen opmerkingen:

Een reactie posten