maandag 17 februari 2014

Ik hou meer van luisteren....

i don't mind. It's true, i don't.
Bron Foto: Pinterest

Ken je dat gevoel van pure blijdschap als je iets terug vindt waarvan je dacht het nooit meer terug te zullen zien? Een aantal dagen geleden voelde ik dat gevoel bij me boven borrelen toen ik na jaren (en jaren en jaren.... hihi) mijn basisschool rapport weer terug vond. (manlief had hem veilig opgeborgen zonder dat ik het wist!)
Zo nu en dan schoot het me te binnen dat ik mijn rapport toch nog ergens moest hebben? Ik kon eigenlijk niet geloven dat ik het had weg gegooid, maar waar het dan was gebleven....?
In mijn laatste herinnering wist ik nog wel waar ik het 'vroeger' had bewaard, maar na twee keer verhuizen klopte deze herinnering niet erg meer... ;-) 
Erg verrassend is het om dan zo onverwachts dat rapport weer tegen te komen!

Naarmate je ouder wordt zijn zulke tastbare herinneringen fijn om zo nu en dan nog eens door je handen te laten gaan. Ik kan me het moment nog goed herinneren dat ik mijn rapport kreeg, uiteraard was ik benieuwd wat er in zou staan!

Toen ik bovenstaande foto tegen kwam via Pinterest, schoot het terug vinden van mijn rapport me weer te binnen.
Het leuke aan het terug vinden van mijn rapport is dat het me even een kijkje geeft in mijn doen en laten toen ik jong was, als volwassene kijk je toch heel anders tegen dingen aan.
Jaar op jaar bleek mijn luister vaardigheid prima te zijn terwijl het praten in de kring (en over mezelf) een heel stuk minder was.
Ik denk dat ik in al die jaren daar niet erg veel in veranderd ben, het luisteren gaat me een stuk makkelijker af dan het 'babbelen'.
Daarom is mijn blog nu ook een echte uitdaging voor me, een goede oefening om het 'kletsen' over mezelf en de dingen die me bezig houden te oefenen.
Ik heb vaak het idee dat wat ik te vertellen heb helemaal niet zo interessant is voor een ander, terwijl ik juist erg kan genieten van alles wat een ander mij te vertellen heeft, het is dan maar zelden dat ik denk van " Ik weet niet waarom je het me verteld, maar interessant vind ik het niet.." integendeel, ik vind het vaak heel boeiend.

Toch leuk om zo terug te kunnen kijken op jezelf en te zien dat dat toen al de aard van het beestje was.

Heb jij ook iets waarvan je dacht het kwijt te zijn en onverwachts hebt terug gevonden?
Ik vind het leuk als je hier iets over wil vertellen aan me, ik luister (lees) graag! ;-)

Ik wens je een fijne nieuwe week toe!

~ Irene ~ 

 ** Read the English translation of my cozy chat below! (Sorry for any mistakes!) **


Do you know that feeling of pure joy when you find something that you thought never to see again?
Several days ago I felt that feeling bubble up in to me, when I found after years (and years, and years..) my elementery school report! (my hubby had stored it away safely without me knowing!)
Every now and then it popped into my head that I must have my report somewhere, I could actually not believe that I had thrown it away, but where it had remained....?
In my latest memory I still knew where I previously had preserved it but after moving twice tis memory wasn't verry accurate anymore. ;-)
It was really surprising to find so unexpected the report back again!

As you get older its nice to let such tangible memories go trough your hands.
I can still remember the moment when I got my report, obviously wondering of what would be written in it!

When I came across the photo above via Pinterest, It came back to  me I had found back my elementry school report, and that it showed that I could  listen to others very well as a child, much better than talking about myself in the classroom.

I think I have not much changed in this listening, I find it easier than chatting.
That is why my blog is now a real challenge for me, a good exercise to 'talk' about myself and the things that keep me busy.
I often have the feeling that what I have to say is not so interesting for another, while I can enjoy everything another has to say to me.
I rarely think:"It does not interest me what you have to say"  On the contrary, I often find it very fascinating.

Nevertheless it is so nice to be able to look back at yourself and see that that was already in my character when I was a child.

Do you have something that you thought to be lost and have unexpectedly found again? Tell me about it! I really like to listen (read)! ;-)

I wish you a lovely new week! 

~ Irene ~



Geen opmerkingen:

Een reactie posten