vrijdag 1 augustus 2014

DIY Brocante Opbergblikje ~ ♥ ~ Brocante Storage tin can


DIY Brocante Opbergblikje -  DIY Storage tin can © Jalien Cozy Living


Lege blikjes, ik had er eigenlijk nog niets mee gedaan tot afgelopen week!
In een helder moment ( meestal gooi ik het weg zonder nadenken) had ik twee blikjes bewaard en schoongemaakt. 
Wat heerlijk dat het etiket helemaal niet zo vast zit! Ik had verwacht dat het een heel gepunnik zou worden om het papier eraf te krijgen, maar dit viel reuze mee. 

Empty cans, I had actually not done anything with it until last week!
In a moment of clarity (I usually throw it away without thinking) I had two cans preserved and cleaned. 
How delightful that the label is not so stuck on the can! I expected it would be a hassle to get the paper off.
 
DIY Brocante Opbergblikje -  DIY Storage tin can © Jalien Cozy Living

Ik had een nog wat witte krijtverf staan van het merk Abbondanza, een heerlijke verf die goed dekt en makkelijk smeert. 

I had some white chalk paint standing of the brand Abbondanza, a lovely paint that covers well and easy lubricates.

DIY Brocante Opbergblikje -  DIY Storage tin can © Jalien Cozy Living

Het blikje heb ik 1 laagje verf gegeven, niet te netjes gewoon een beetje erop gesmeerd zodat het er allemaal een beetje geleefd  uit ziet.
Ik heb het blikje even laten drogen en vervolgens onderstaand etiket geprint, langs de rand uitgeknipt en er op geplakt.

(Door op het etiket te drukken kom je bij de pagina waar je het kunt downloaden)

The can I have given one coat of paint, not to neat so it all looks like a bit of lived.
I let the can dry and then printed label below, cut along the edge and glued on.

(By pressing the label you arrive at the page where you can download it) 
 
https://drive.google.com/file/d/0B2Aw4IvhB5n1UzduaUZxd2hlVGM/edit?usp=sharing
Downloaden


Om het etiket bij het blikje te laten passen heb ik er met een heel klein beetje verf overheen geschilderd en met een doekje voorzichtig weg geveegd. (hierdoor liepen de letters een beetje uit.... ik vond het er wel bij passen)

Het blikje was zo nog niet helemaal naar mijn zin, er ontbrak nog wat aan....


To fit the label with the can I have a little bit of paint painted over and gently wiped off with a cloth. (this made the ink a bit of lubricating., I think it looks good on the can, it gives it an aged look)

The can was not quite to my taste, it was still missing something....

DIY Brocante Opbergblikje -  DIY Storage tin can © Jalien Cozy Living

Ik heb mijn haaknaald en wat wit haakkatoen gepakt en een ketting van lossen gehaakt en dit langs de boven en onderkant geplakt. Het randje werkt het blikje mooi af, nog een klein gehaakt bloemetje erbij en klaar is mijn opbergblikje! 


I grabbed my crochet hook and some white crochet cotton and crochet a chain, and glued it around the top and bottom of the tin can. The chain really finished the edge nicely, a little crocheted flower there and finished  is my storage tin can!

~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten