dinsdag 5 augustus 2014

Decorate It Yourself: Gezellig op de kerkbank ~ ♥ ~ Cozy on the church bench


© Jalien Cozy Living


Vandaag wat gezellige foto's van mijn nieuwe decoratie op de tafel en meteen nog een kleine update van de opgeknapte kerkbank, zoals beloofd ietsie pietsie te lang geleden! :-)
Je kunt eerdere berichten over de kerkbank hier en hier lezen.

Today some nice pictures of my new decoration on the table and straight away a small update on the refurbished church bench, as promised itsy bitsy too long ago! :-)
You can read earlier posts about the church bench here and here.


© Jalien Cozy Living


De decoratie op tafel, past wat kleurtjes betreft, gezellig bij de kerkbank.
Ik heb in het dienblad eerst een stukje wit doek gelegd, dit frist het dienblad wat op en geeft een rustige lichte kleur als basis.
De lichtblauwe vaas heb ik lang geleden eens gekocht bij de Kwantum, de glazen vaasjes komen uit het tuincentrum. 
Het sfeerlichtje met het vogeltje was een cadeautje en komt geloof ik bij de AH vandaan. 
Ik heb het geheel afgemaakt met wat zijden bloemen.
Dit keer allemaal spulletjes bij mij uit de kast en een beetje op kleur bij elkaar gezocht, gezellig zo op tafel!

The decoration on the table, fits what colors are concerned, nicely with the church bench. 
I have laid in the tray first a piece of white cloth, this gives a nice light color as a base.
The light blue vase I have long ago once bought at Kwantum, the glass vases come from the garden center.  
The candlelight with the bird was a gift and I believe  it comes from the supermarket.  
I'm finished the decoration with some silk flowers.
This time all the goodies came out of my closet, I gathered a little bit of color together, it looks so nice on the table!






Ik was van plan geweest om heel ijverig zelf een kussen hoes te naaien voor het zitkussen op de kerkbank. Echter het vinden van een stofje dat aan mijn eisen voldeed was nog een hele opgave en ik kon nergens slagen.
Tot dat we in de Leen Bakker liepen en ik even tussen de dekbedhoezen aan het neuzen was, ik dacht die hoezen zijn iets langer dan het kussen voor op de bank, dat kan ik er dan mooi om heen vouwen. (makkelijke oplossing!)
Ik liep daar tegen een Quilt aan, precies in de lieve kleurtjes die ik zocht! De ene kant met allemaal gekleurde vlakken en aan de achterkant een licht roze ruitje, zo kan ik het nog eens om wisselen ook.
De praktische kant van mij vond dit de oplossing... vooral omdat je zo'n quilt ook eenvoudig in de was kunt stoppen als er bij het eten een beetje geknoeid is.  En ik hoef niets te naaien, ik leg hem gewoon netjes over de bank en klaar is.... Irene ! :-) 

I had planned to be very diligent to sew the pillowcase for the cushion on the church bench myself. However, finding a fabric that met my requirements was a challenge and I could nowhere succeed.
Until we walked into the Leen Bakker and I was just snooping between the duvet covers, I thought that the duvet covers are slightly longer than the pillow on the church bench, I can then fold nicely around it.  (easy solution! ) 
I ran against a Quilt, in the sweet colors that I was looking for! One side with all colored surfaces and a rear light pink diamond on the back, so I can change it too.  
The practical side of me found that  this was the solution I was looking for... especially because you can easily put the quilt in the washingmachine when it has a bit been tampered with food. Quilt so Nouw I do not have to sew, I just lay it neatly on the bench and ready is.... Irene!  :-) 



© Jalien Cozy Living
 


Het stuk wat wij nodig hadden was te groot en moest door de midden gezaagd worden, we kochten ook de andere helft, ik dacht 'altijd handig een reserve stuk'.
Alleen waar laat je zo'n groot stuk schuimrubber?
Juist, gewoon ook op de kerkbank!
Het is lekker zacht om tegen aan te zitten en met dat leuke quilt erover is het mooi verstopt ;-)

The piece that we needed was too large and had to be cut through the middle, we also bought the other half, I thought 'always handy a spare piece.
Just where to put such a large piece of foam?
Right, just also in the pew!
It is nice and soft to sit against and with that nice quilt over it, it is beautiful hidden :-)

 

© Jalien Cozy Living


Ik ben dol op pioenrozen en met deze mooie zijden exemplaren zie je toch bijna niet dat het geen echte zijn? 

I love peonies and with these beautiful silk ones you can barely see that they are not real!

~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten