maandag 8 april 2013

Kom maar op maandag!

Bron: Pinterest





Positief denken zou eigenlijk net zo vanzelfsprekend moeten zijn als dat negatief denken is geworden. Commentaar leveren op een ander is vaak niet zo moeilijk, binnen enkele seconden hebben we al een mening gevormd of die ander in een bepaald 'hokje' geplaatst.
Een compliment geven daarin tegen blijkt nog helemaal niet zo makkelijk te zijn, over het algemeen zijn we dat denk patroon niet zo gewend. Ik betrap mezelf er geregeld op dat negatieve gedachten heel snel de overhand krijgen, vooral als ik naar dat irritante stemmetje in mij hoofd luister. Dat stemmetje dat vooral mijn angsten, zorgen en zelfvertrouwen wakker weet te maken, waardoor de twijfel, onzekerheid en angst soms de overhand krijgt. Het is net een soort 'babbelbox' dat je te pas en onpas van commentaar voorziet bij alles wat je doet of wilt gaan doen. Gelukkig merk ik dat je die 'babbelbox' uit kunt zetten als je oefent in positief denken en vooral positief doen!

Op deze maandag wil ik je graag uitdagen om vandaag zo positief mogelijk te denken, probeer in iedereen die je vandaag ontmoet, iets positiefs te vinden. Probeer een compliment te bedenken en geef deze ook!
Het zal in het begin misschien een ware uitdaging zijn, maar ik weet zeker dat je jezelf er ook goed door gaat voelen. Hoe mooi zou het op de wereld zijn als iedereen op deze manier met elkaar omgaat! Begin in je eigen omgeving, geef het goede voorbeeld, dan moet de rest toch wel volgen?!

Succes, ik weet dat je het kan! Fijne maandag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten