dinsdag 16 april 2013

Zweedse Sierlijkheid...

Bron: rstyle.me 

Robuust en toch sierlijk, ik vind dit bankje geweldig! Een waar Zweeds sieraad als je zo'n leuk bankje in je gang of woonkamer hebt staan. Hoewel het rijkelijk versiert is met houtsnijdwerk, is het allemaal mooi in balans en niet te overdadig. De lichte kleur van het hout en de bekleding maken het tot een prachtig geheel.  De sierlijke Queen Ann poten en vooral de rugleuning vind ik erg mooi, het ziet er stevig uit en toch heeft het charme.

Bron: http://masterhenriks.blogspot.nl/


Het is denk ik de eenvoud van de materialen die mij erg aanspreekt, de grijze bekleding combineert ook mooi bij het hout en geeft de stoel een echt landelijke uitstraling. De grijze bekleding is misschien wat minder gevoelig voor vieze kinderhandjes dan de witte bekleding van het bankje.
Iets waar ik als moeder van twee kinderen direct bij stil sta.. ;-) Het robuuste hout kan denk ik wel tegen een stootje, waarschijnlijk worden de stoelen alleen maar  interessanter met een 'extra' deuk of kras, het geeft ze het doorleefde uiterlijk waar ik zo van hou.

x Irene x




Geen opmerkingen:

Een reactie posten