maandag 10 juni 2013

Laat los en laat je meenemen door de wind...

Bron: www.happinez.nl

Van de week, tijdens een gezellig koffieochtendje met mijn vriendin, kwam het onderwerp 'loslaten' ter sprake. Het los laten van je kinderen kan erg moeilijk zijn, ik vind dit ook regelmatig moeilijk, zeker in deze tijd en met de vervelende dingen die je hoort in het nieuws. Ik hoop maar dat ik mijn kinderen genoeg wijsheid bij breng, zodat ze straks als sterke individuen hun eigen weg kunnen gaan.
'Loslaten ' kan voor jezelf ook heel moeilijk zijn! Het loslaten van gewoontes, is vaak een waar gevecht. Het doorbreken van een cirkel waar je je al jaren in bevindt, vergt heel wat moed. Het volhouden van de strijd die je aangaat, vergt niet zo zeer wilskracht, maar vooral een nieuwe manier van denken. Misschien herken je het wel, wanneer je weer eens een poging gedaan hebt om af te vallen, te stoppen met roken of meer te gaan sporten, dat er een stemmetje in je hoofd zegt ' zie je wel, je kan het niet, je bent zwak, je hebt totaal geen wilskracht!' Dit heeft niets te maken met wilskracht, eerder met je zelfvertrouwen en de manier waarop je tegen je zelf praat.
Laat Los! laat alle negatieve gedachten in jezelf los, vervang ze door positieve gedachten waar je kracht uit kunt putten. Dit kan in het begin heel moeilijk zijn, maar hoe vaker je dit oefent hoe makkelijker het gaat! Schrijf je positieve gedachten op, zodat je ze steeds weer kunt lezen.

Wat zou jij los willen laten?

x Irene x 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten