maandag 1 juli 2013

Discussie loze maandag...

Quote - Design Jalien Cozy Living


Hoe belangrijk is het nu eigenlijk om altijd je gelijk te willen halen?  Ik merk soms, ondanks mijn rustige karakter, dat ik alleen maar een discussie aan ga of voer, om mijn gelijk te willen halen.
Maar hoe belangrijk is mijn gelijk nu eigenlijk? Het voeren van een gevecht  discussie kan een ware uitputtingsslag zijn en dat alleen maar om te winnen? Wat win ik er dan mee?  Even het glorieuze gevoel van; 'zie je wel.. ik had toch gelijk' ?
Ik weet niet of dat gevoel opweegt tegen het voorbij zien komen van al die oude koeien, de eventuele ruzie die hierdoor kan ontstaan en het nieuwe servies dat ik aan mag schaffen als ik mijn woorden met iets teveel emotie en kracht heb bij moeten zetten ;-).
Nee even zonder gekheid, als ik er zo over nadenk dan weet ik eigenlijk niet goed wat ik er nu echt aan heb om mijn gelijk te krijgen of te halen.

Daarom deze quote van vandaag, het helpt me er aan herinneren even stil te staan bij het feit hoe zinvol het is een discussie te beginnen of te voeren omwille van het halen van mijn gelijk.
Eigenlijk is dat toch gewoon heel zonde van mijn tijd, die kan ik op een veel leukere manier besteden!  Wat vind jij, daar heb ik toch gelijk in?! ;-))

Ik wens je een discussie loze maandag toe!

x Irene x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten