maandag 9 september 2013

Let Go


Ik had heel graag overal controle over, het gaf me een gevoel van veiligheid en zekerheid. De laatste maanden probeer ik hierin wat verandering te brengen, want hoewel ik dacht dat het me zekerheid en veiligheid gaf.. bracht het me eigenlijk alleen maar een heleboel stress!
Misschien ben jij wel net als ik, stofzuig je ook liever zelf de woonkamer omdat er anders vooral 'om' alles heen gezogen wordt. Ruim je ook liever de vaatwasser zelf uit, zodat alles weer netjes op de juiste plek in de kast belandt en je precies weet waar het staat. Was je veel liever zelf, omdat je alles netjes per kleur wast in plaats van dat alles in èèn keer in de wasmachine wordt gepropt. (ik hang de was ook veel liever zelf buiten op... mijn ondergoed netjes verstopt tussen de andere kleding, in plaats van helemaal vooraan......vreemd bungelend aan èèn knijper....)

Ik besef nu dat het gevoel van controle willen hebben je behoorlijk gevangen kan houden, het belemmert je in heel veel dingen en ware controle heb je eigenlijk nooit.
Nu ik stap voor stap de dingen los laat, het over me heen laat komen, merk ik dat ik een stuk rustiger van binnen ben geworden. Alles gaat nu gewoon zoals het gaat, ik glimlach om mijn vreemd bungelende ondergoed aan de waslijn, besef dat mijn borden vreemd op elkaar gestapeld nog steeds in de kast passen en wanneer ik zelf de woonkamer zuig, zuig ik gewoon even extra op de plaatsen die wel eens vergeten worden... Het mooiste is dat ik nu mag ontdekken dat de wereld niet vergaat als iets niet gaat zoals ik had gepland... en dat wanneer iemand anders een klusje in huis opknapt het misschien anders gaat dan ik dat zou doen... maar dat het resultaat uiteindelijk het zelfde is.
Dit alles brengt rust en geeft me veel meer tijd om te genieten van het leven, heerlijk!

Ik kan het je echt aanraden..... Laat het los!

Fijne week!

x Irene x 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten