maandag 16 september 2013

Teleurgesteld...




Raak je ook wel eens teleurgesteld in een ander? Juist omdat je dacht dat die ander anders zou reageren of voor jou net zo haar/zijn best zou doen om een leuk cadeautje uit te zoeken ipv weer een boekenbon? We zitten vaak vol verwachting naar een ander, hebben het vaak al helemaal uitgedacht en als dan blijkt dat die verwachting niet uitkomt, zijn we teleurgesteld of zelfs boos.
Ook ik betrap mezelf er wel eens op dat ik bepaalde verwachtingen van een ander heb. Zo verwacht ik bijvoorbeeld hier thuis dat een ander spontaan even de vaatwasser inruimt en aanzet als ik er geen tijd voor heb of ben vergeten. Ik denk echter dat zij dat van mij verwachten.... het is namelijk nog nooit spontaan gebeurt ;-)
Ik heb niet het recht om precies het zelfde terug te verwachten van een ander, als wat ik voor die ander zou (willen ) doen. Ik denk dat het daar vaak mis gaat, je doet iets voor een ander en verwacht daar eigenlijk een soort gelijk iets voor terug.

Een mooie oefening voor deze week, iets minder verwachten!

x Irene x




Geen opmerkingen:

Een reactie posten