dinsdag 14 januari 2014

Decorate It Yourself: Kunstwerkjes aan de muur

.
Bron Foto: roserogpatina.blogspot

Ik moet eerlijk bekennen dat de muren in mijn huis erg leeg zijn. Dit heeft eigenlijk met twee dingen te maken, het eerste is dat de muren van ons huis niet van een hele goede kwaliteit zijn. Wanneer je een gaatje wil boren kun je wel 2 boortjes kleiner gebruiken dan eigenlijk nodig is, de muur is zo zacht, het gat wordt al gauw te groot. 
Het tweede punt waar ik vaak zelf tegen aanloop  is dat ik niet zo goed weet wat ik nu precies aan de muur wil hebben.
Er is heel wat moois te koop en dat hoeft nog niet eens zo heel duur te zijn, maar het ontbreekt vaak aan karakter en karakter brengt nu juist de sfeer in je huis. 

Waarschijnlijk als ik een houten muur zou hebben, zou ik er al heel wat dingen aan opgehangen hebben, gewoon het gemak van ergens een spijker inslaan spreekt mij wel aan en maakt mij denk ik ook minder kieskeurig ;-)

Ik vind de foto hierboven zo sfeervol dat ik hem graag met je deel! 
De kunstwerkjes aan de wand spreken mij erg aan, de verschillende vormen en kleurtjes, ze vormen een vrolijk geheel.
Dit heeft mij aan het denken gezet, misschien moet ik me eens wat minder druk maken om de muren in huis, ik heb tenslotte een hele handige man die prima met een boormachine overweg kan, en gewoon wat dingen die ik leuk vind aan de wand hangen.
Misschien waag ik me er zelfs wel aan om wat eigen kunstwerkjes te gaan maken! Het inlijsten van kunstwerkjes gemaakt door de kinderen doen het vaak ook erg goed. Juist het unieke, zelf gemaakte karakter brengt extra sfeer in huis.
Ik denk overigens dat dit voor veel andere decoraties ook geldt, decoraties met een verhaal en een eigen karakter geven je interieur veel meer persoonlijkheid dan de spulletjes die je in de winkel koopt. Je schept hiermee een eigen sfeer waardoor je huis ook een echt thuis wordt.
Wees dus vooral niet bang om in huis een muur te creëren met (eigen) kunstwerkjes en breng zo een stukje persoonlijkheid in je interieur! 

Succes met decoreren! Loop je tegen problemen aan of weet je niet goed hoe je iets moet aanpakken? Mail me gerust voor Gratis tips! Stuur je mail naar info@jaliencozyliving.nl met evt. wat foto's van je probleem.


~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten