donderdag 3 januari 2013

De wilde roos...



                                                                                            Source: bol.com via Jalien on Pinterest


De wilde roos is deel drie van de prachtige triologie geschreven door Jennifer Donnelly. Als je deze boeken nog niet kent of gelezen hebt, dan bof je! Toen ik haar eerste boek had uitgelezen heb ik meer dan een jaar moeten wachten op haar tweede boek! Ik wilde zo graag weten hoe het verder zou gaan met de levens van de personages uit de theeroos. Hoewel deel drie net even iets minder mooi is dan de twee voorgaande boeken, is het toch een boek wat ik wederom met veel plezier gelezen heb. Misschien komt het doordat het eerste en tweede deel nog vrij nieuw en onbekend waren. In deel drie herken je de hand van de schrijfster en zijn sommige gebeurtenissen voorspelbaar, maar doordat ze zo sfeervol weet te schrijven is dit voor mij in elk geval niet storend. Ook deel drie heb ik weer met veel liefde en honger naar meer gelezen!
In dit laatste deel draait het verhaal vooral rond Willa Alden, een vrouw die van bergbeklimmen houdt, maar tijdens een klimtocht een ongeval heeft gekregen en hierbij haar been verloor. Uiteraard spelen in Willa's leven ook mannen een rol, een oude liefde die ze niet meer in haar hart durft toe te laten, een nieuwe liefde die een dubbel leven blijkt te leiden. 
Naast nieuwe personages komen ook oude vertrouwde personages uit de twee voor gaande boeken ten tonele. Het verhaal kent verrassende wentelingen, spanning en plezier.
Ik had met dit boek in het begin wat moeite om in het verhaal te komen, pas toen ik namen tegen kwam uit deel 1 en deel 2 begon het verhaal  voor mij meer te spreken. Uiteindelijk kreeg het mij weer net zo in de greep als de voorgaande delen en wilde ik heel graag weten hoe het het verhaal afliep.
Dit zijn van die boeken die ik graag in mijn boeken kast heb staan, boeken die ik graag in een keer uit wil lezen, maar waar ik tegelijkertijd rustig aan mee wil doen omdat ik er anders zo snel weer afscheid van moet nemen. Drie boeken die ik zeker meer dan 1 keer zal lezen!

Ik wens je veel leesplezier en hoop dat je net zo zult genieten van deze boeken als ik heb gedaan!

Alle drie de boeken zijn o.a. hier te koop bij bol.com

Ps: Ik prijs deze boeken aan omdat ik ze prachtig vond, niet om reclame hiervoor te maken of omdat ik betaald word om hierover te schrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten