dinsdag 22 januari 2013

Shabby kozijnen...

                                                                                    Source: rosewaterprincess.tumblr.com via Jalien on Pinterest


Hoe komt het toch dat dit soort foto's mij altijd aanspreekt? Op deze foto vind ik het helemaal niet storend dat de verf van de kozijnen afbladert. Hoe anders is dat in mijn eigen huis! Het irriteert me als ik zie dat het schilderwerk in de woonkamer eigenlijk weer toe is aan een nieuwe lik verf. En mijn houtwerk ziet er vergeleken met deze foto nog prima uit!
Het is misschien het nostalgische wat me vooral in deze foto aanspreekt, het dromerige, ik denk niet dat ik echt zou kunnen leven met dit soort afgebladerde kozijnen, hoe sfeervol ze me hier op de foto ook aan kijken. Er is altijd een stemmetje in mij dat meteen begint te roepen hoe onpraktisch dit is, bij elke veeg met je stofdoek trek je er meer verf vanaf.  En toch.... toch vind ik de foto mooi, juist vanwege die afgebladerde kozijnen, dat geeft het nu net dat beetje extra sfeer.
Ik denk dat ik dit jaar mijn woonkamer dan toch maar gewoon voorzie van een goede lik verf en dan gewoon op zoek ga naar leuke afgebladerde ramen, deuren of andere decoratie materiaal!
De volgende foto's geven al een paar leuke ideeën! 



                                                                                   Source: zsazsabellagio.blogspot.com via Jalien on Pinterest


                                                                                     


                                                                                                      Source: houzz.com via Jalien on Pinterest


                                                                                               Source: midwestliving.com via Jalien on Pinterest


                                                                                                 Source: Uploaded by user via Jalien on Pinterest


Geen opmerkingen:

Een reactie posten