dinsdag 26 februari 2013

Een opgeruimde linnenkast...

                                                                                   Source: marthastewart.com via Jalien on Pinterest


Ja hoor! Het was van de week weer eens zo ver... Ik had alle bedden afgehaald en lekker laten luchten, om er daarna weer fris schoon beddengoed op te leggen. Niets is zo lekker als een schoon opgemaakt bed. Het was echter weer eens graven in mijn linnenkast..... misschien stop ik er wel teveel in (daar ben ik echt een kei in) of het zou misschien handiger zijn als ik het op een andere manier zou doen. Over het algemeen vouw ik alles keurig op, de hoezen op de stapel van de hoezen, de lakens op de lakens en de kussenslopen op de kussenslopen. Niets mis mee zou je toch denken!
Totdat je bij het pakken van je hoeslaken, je stapel kussenslopen omver trekt zodat ze gezellig met zijn allen de vloer van dichtbij gaan bekijken. (als kussensloop word je daar geloof ik echter niets wijzer van... tenminste dat denk ik!)
Het werd tijd om te gaan googlen en eens te kijken naar handige opruim/opvouw tips voor de linnenkast. Uiteraard biedt Martha Stewart ook op dit gebied raad, op haar website kwam ik deze tip tegen.
Je vouwt gewoon je dekbedhoes netjes op en stopt dit netjes in het kussensloop dat bij je hoes hoort, een eventueel tweede hoes stop je hier ook netjes opgevouwen bij. Zo pak je in een keer je dekbedset uit de kast en hou je alles netjes bij elkaar! Best wel heel slim bedacht dacht ik zo... dat moeten we maar eens gaan proberen!

Vouw je je beddengoed liever anders op?


                                                                                      Source: imperfecthomemaking.com via Jalien on Pinterest

Hier volgen nog een paar tips!

Foto 1: Zoals boven beschreven, je beddengoed netjes opgevouwen in een kussensloop.
Foto 2: Je onderlaken en dekbedhoes netjes opgevouwen op elkaar gelegd, je kussensloop er omheen gevouwen.
Foto 3: Alles netjes opgevouwen en op een stapeltje gelegd.
Foto 4: Vouw je kussensloop in de lengte dubbel zodat het dezelfde breedte krijgt als je opgevouwen hoes en laken. Vouw je kussensloop er overheen zodat je een mooie gladde voorkant krijgt.

Voor vouw instructies, klik op de foto en je komt bij het blog terecht waar het originele bericht staat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten