dinsdag 16 juli 2013

DIY: Rood met witte stippen...

Mushroom cushions Leuk
Bron Foto: SmithAndScott
Ik blijf gek op paddenstoelen op de een of andere manier wakkeren ze altijd mijn fantasie aan.
Bij ieder elfenbankje in het bos, tuur ik nog steeds stiekem naar de glimp van een elfje en bij elke rood met witte paddenstoel hoop ik kabouter spillebeen te zien. Helaas.. ik moet je teleurstellen tot op heden heb ik nog niets gezien ;-)
Deze leuke ikea krukjes, zijn voorzien van een zelf gemaakt paddenstoel kussentje. Een super leuk en eenvoudig idee! Het staat reuze gezellig, hier kunnen kleine kaboutertjes heerlijk hun thee drinken.
Het is dat mijn kinderen al te groot zijn voor deze lieve paddenstoel krukjes, anders had ik er zeker een paar gemaakt!
Helaas hoort er bij deze foto geen tutorial, maar een beetje handige mama heeft dit zo in elkaar genaaid. Knip 2 rode cirkels uit stof, naai op 1 van de cirkels de witte stippen vast, knip vier lusjes, leg de goede delen van de cirkels op elkaar, leg de lusjes tussen de delen, naai het kussen rondom dicht (laat een opening open om het kussen te keren!), keer het kussen, vul het kussen met wat vulling, naai de opening dicht.
Haal de poten van de kruk los, leg het kussen op de zitting en steek de bovenkant van de poot door het lusje, druk de poot vast, herhaal dit met de andere 3 poten.

Klaar is je leuke paddenstoel krukje!

x Irene x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten