dinsdag 12 november 2013

Decorate It Yourself: Wintertijd

Decorate It Yourself - Winter Decoratie - Jalien Cozy Living



Hoewel de Herfst ons nog behoorlijk om de oren waait en het inmiddels overal door en door nat is, staat de Winter over niet al te lange tijd voor de deur. Tenminste daar hoop ik een beetje op!
Van mij mag het wel wat kouder gaan worden buiten zodat de regen ook wat minder wordt of over gaat in mooie sneeuwvlokken. Om al een klein beetje in de stemming te komen en je de kans te geven alvast wat 'winter' decoraties te verzamelen, heb ik voor vandaag een winters Decorate It Yourself bericht.


Decorate It Yourself - Winter Decoratie - Jalien Cozy Living

De basis maak ik vandaag op mijn brocante tafeltje. Om de aanwezigheid van de donkere kleur van het tafeltje wat te verbloemen heb ik eerst een kanten kleedje over het tafeltje gelegd.(het is een stukje kanten gordijn van de Ikea) 
Het ovalen dienblad vormt de basis voor de Winter Decoratie.


Decorate It Yourself - Winter Decoratie - Jalien Cozy Living


Deze super schattige blikken huisjes vond ik bij een tuincentrum bij ons in de buurt. Zet de huisjes allemaal een beetje anders op het dienblad voor een speels effect.
Strooi ter decoratie wat kleine houtsnippertjes op het dienblad, ook dit is over het algemeen wel verkrijgbaar in een tuincentrum op de decoratie afdeling.

Decorate It Yourself - Winter Decoratie - Jalien Cozy Living

Ter decoratie heb ik stukjes (namaak) gewei en wit geschilderde sparrenkegels in het dienblad gelegd. Het gewei komt ook bij het tuincentrum vandaan de sparrenkegels heb ik in het bos verzameld, even een dagje laten drogen bij de kachel en deze zelf met een beetje latex wit geschilderd.
Ik heb de decoraties eenvoudig en rustig van kleur gehouden. 

Je kunt dit decoratie stuk al vroeg in de winter maken en rond kersttijd kun je je decoratie nog aanvullen met wat kleine kerstballetjes. Je kunt kiezen voor rustige kleuren zoals op de foto hieronder of het juist wat opvallender maken door er een andere kleur aan toe te voegen.
Na de kerst 'vis' je eenvoudig de kerstballetjes er weer uit en kun je je winterdecoratie nog een poosje laten staan.

Decorate It Yourself - Winter Decoratie - Jalien Cozy Living

Heb je nog vragen naar aanleiding van dit decoratie idee of zit je zelf met een decoratie probleem?
Mail me gerust en wie weet kan ik je verder helpen!

Volgende week dinsdag is er weer een nieuw Decorate It Yourself bericht. Tot dan!

x Irene x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten