dinsdag 4 maart 2014

Decorate It Yourself: Decoreren met bloembollen!


Ik ben afgelopen vrijdag naar het tuincentrum geweest op jacht naar wat bloembolletjes voor het bericht van vandaag. Het blijft leuk om door zo'n tuincentrum te struinen en op de een of andere manier kom ik altijd met meer of andere dingen thuis dan ik eigenlijk van plan was ;-)

I went last Friday to the garden center, on the hunt for some flower bulbs for today's post. It remains fun to wander through a garden center, and I always come home with more or different things than I intended ;-)
 

De bloembolletjes waren erg goedkoop, waarschijnlijk omdat ze al gedeeltelijk in bloei stonden, voor mij geen probleem, zo zien de foto's er ook direct gezellig uit.
Het rotan dienblad is een van de dingen die ik niet op mijn boodschappenlijstje had staan... maar wat ik, doordat het zo goed afgeprijsd was, echt niet kon laten liggen!

The flower bulbs were very cheap, probably because they were already partially in bloom, no problem for me, it makes the photos look cozy.
The rattan tray is one of the things that I did not wrote on my shopping list ... but because it was so well discounted, I really could not leave it there.
 

Het opmaken van deze dekschaal is een fluitje van een cent, zet een potje met bolletjes in de schaal en leg langs de rand mos. Rond Pasen kun je in het mos nog wat eitjes of kuikentjes steken,  ik vond het daar echter nog een beetje te vroeg voor.
  
The preparation of this covered dish is a piece of cake, put a pot of flower bulbs in the dish and place along the edge moss. Around Easter you can get some eggs or baby chicks stabbing in the moss, but I just found it a little early for that.


Het dienblad vormt een mooie basis, de crème kleur van de dekschaal steekt er mooi bij af.
Doordat ik de dekschaal in de linkerhoek  van het dienblad heb geplaatst is er aan de rechterkant nog ruimte over voor wat snuisterijen. Ik heb wat heen en weer geschoven met de decoraties tot het naar mijn zin was. Op de foto rechts onder kun je zien dat ik eerst de kleine bloembollen glaasjes nog niet op het dienblad heb gezet, ik vond echter dat er toch nog wat aan ontbrak.
Op de foto linksboven kun je zien hoe het uiteindelijk is geworden en dat ik toch de bloembolletjes in de glaasjes erbij heb geplaatst.

The tray forms a good base, the cream color of the covered dish comes out nicely.
Because I put the covered dish in the left corner of the tray, there is still room for some trinkets.  
On the right photo below, you can see that I did not put the little glass vases with flower bulbs on the tray, I found, however, that there still was  something missing.
On the top left picture you can see how it has eventually become, here you can see that I have chosen for the glass vases with flower bulbs.    

Volgende week volgen er nog meer Decorate It Yourself ideeën met bloembollen.
Graag tot dan!

Next week even more Decorate It Yourself ideas with flower bulbs.
I hope to see you then!
 
~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten